Writer's Block? Here's a challenge for you...

Gosto de escrever. Tenho ideias, tempo e capacidades para tal, mas falta-me inspiração. Quem diria? Quando era mais nova lia tanto e escrevia tanta história que agora me espanto com a falta de imaginação que tenho. Na verdade tenho ideias para histórias...mas passá-las à prática é tãããão difícil para mim.
Resolvi-me a fazer este desafio para me ajudar a sair da minha zona de conforto, para ser mais desprendida na escrita, para me aperceber que escrever contos e não epopeias enormes também vale.

Podem escrever contos ou histórias completas de 100 e tal páginas, é com vocês:

I love to write. I have ideas, I have time and capacities to do that. But what I lack is inspiration (and a little motivation). When I was younger I would read a lot and write a lot. But now...I'm just this old bagof no imagination. I have ideas...I just can't put them on paper. 
So I decided to do this challenge so I can be inspired or just to get out of my confort-zone. 

You can write short-stories or a story with 100 pages or even a poem if that's your thing, just do it: 

Story-a-Day Challenge

What I’ve done, is given you a list of themes to write your stories about.  You are welcome to do them in any order you like, or simply follow the order provided.  Hope these themes tickle your inner Muse.  Happy December!  ^-^
1.    Winter // Inverno
2.    Water // Água 
3.    Walk Away // Afastar? 
4.    The Soul // A Alma
5.    The Muse // A Musa
6.    The Body // O Corpo
7.    Summer // Verão
8.    Spring // Primavera
9.    Snowflakes // Flocos de Neve
10. Silhouettes // Silhuetas 
11. Sickly // Doentio
12. Sand Storm // Tempestade de Areia
13. Lava
14. Inspiration // Inspiração
15. Historical // Histórico
16. Good Witch // Bruxa Boa
17. Fire // Fogo
18. Energy // Energia
19. Elemental // Elementar?
20. Earth // Terra
21. Desert // Deserto
22. Demon  // Demónio
23. Colors // Cores
24. Cleanse & Purge // Limpar e Purgar (não sei se estará bem traduzido, perdão)
25. Chaos // Caos
26. Blood // Sangue
27. Autumn // Outono
28. Air // Ar
29. A Sonnet // Um Soneto
30. A Relived Day // Um dia revivido 
31. A Meeting/ A Beginning // Um encontro/ Um começo
Adaptado daqui // Adapted from here

PS: Não partilharei aqui nada do que vou escrever porque não gosto que vejam o que escrevo...mas sintam-se à vontade para partilhar e pôr nos vossos blogs que eu lerei avidamente e com prazer =) 
I will not share my writings with you because I don't like people to read them....so YOU feel free to share and show in your blogs what you've written and I will read them with pleasure =) 

1 comment:

  1. Ah não, se não mostras eu tb não.
    http://fashionfauxpas-mintjulep.blogspot.com

    ReplyDelete

Translate

ShareThis